X

Begrijpen en Begrepen Worden

Communicatie; Begrijpen en Begrepen Worden

Leidinggeven voor beginnend leidinggevenden

Waarom Begrijpen en Begrepen worden?

U wilt beter overkomen, begrepen worden en begrijpen waarom mensen op u reageren zoals ze nu doen. Deze training geeft u kennis en inzicht waardoor menselijk gedrag wordt aangestuurd. Hoeveel meerwaarde zou er voor u, uw bedrijf en omgeving te behalen zijn als u de kennis over hoe wij als mensen functioneren zou integreren en leren toepassen.

Wanneer je nog meer uit jezelf en anderen wilt halen door inspiratie en motivatie is het belangrijk om te weten op welke wijze dit het meest effectief is. De meeste energie wordt niet verspild door onwil maar onbegrip oftewel Begrijpen en Begrepen worden.

Wat houdt de training in?

De training is hoofdzakelijk opgebouwd uit NLP basis materiaal, speciaal geselecteerd, aangepast en voorzien van specifieke toevoegingen.

De vaardigheden, het inzicht en gedrag wat je tijdens de training leert is uiteenlopend en zeer breed toepasbaar.

De training is verdeeld over 10 thema's te weten:

Leiding geven voor beginnend leidinggevenden

Leiding geven voor beginnend leidinggevenden

Vertrouwen op bouwen als beginnend manager

Als beginnend manager wil je je zeker en goed voelen over hoe je het doet. Toch?

Blok
Blok Thema
Omschrijving
1. Communicatie model Werking van ons neurologische systeem.
2. Representatie stijlen Wijze waarop wij waarnemen en reageren.
3. Rapport Optimale verbinding met andere mensen.
4. Open communicatie Communicatie inzicht.
5. Motivatie en coachstijlen Middelen om mensen optimaal te motiveren.
6. Leidinggeven Optimaliseren van leidinggevende capaciteiten.
7. Leerstijlen en sandwich feedback Hoe wij leren en kunnen uitdagen tot groei.
8. L.S.D. Luisteren, samenvatten en doorvragen.
9. Communiceerstijlen en conflicthantering Hoe wij effectiever kunnen communiceren.
10. Groepsprocessen Inzicht hoe groepen tot teams kunnen groeien.
Hoe wordt de training gegeven?

De training is voorzien van praktijkvoorbeelden. U wordt actief betrokken bij het integreren van de lesstof en regelmatig zal u feedback ontvangen van de trainer en medecursisten. Tevens ontvangt u een cursusmap. De training bestaat uit 3 keer 2 dagen, verspreid over 3 maanden. Zodat het geleerde tussentijds getoets en bijgestuurd kan worden. Dus ook met echt ervaren in de praktijk hoe het lekkerder werkt. De maximale groepsgrootte is 12 personen. Aan het eind van de training krijgt u een certificaat uitgereikt.

Wat kunt u na de training

Dagelijkse contacten: Inzicht krijgen waarom er niet gehandeld wordt zoals afgesproken en hoe onderlinge afspraken binnen een team tot stand komen. Onderliggende communicatiepatronen van het team leren herkennen. Eigen inbreng geaccepteerd krijgen. Bijdragen aan teambuilding.

Werkoverleg: Begrijpen wat onder medewerkers leeft en wat ze willen, leren hun belangen in te schatten, waarom ze doen wat ze doen, groepsmotivatie, teamwork. Duidelijk en acceptabel overkomen zodat het productieproces optimaal verloopt en maximale onderlinge samenwerking ontstaat.

Sollicitaties: Begrijpen en optimaal inzicht verkrijgen in de beweegredenen, motivatie en het waarom van de sollicitant. Duidelijk de functie kunnen omschrijven alsmede de eisen en verantwoordelijkheden overbrengen.

Functionering-Beoordelingsgesprek: Begrijpen waarom de ander functioneert zoals hij doet en aangeven wat beter kan en moet.

Motiveren: Begrijpen waarom medewerkers niet doen wat er van ze wordt verwacht of is afgesproken. Duidelijk overkomen, bereiken wat je wilt, actief motiverend overkomen en teamsamenhang ontwikkelen.

Inzicht in jezelf: Begrijpen waarom je na een presentatie niet bereikt wat je zou willen, bewustwording van hoe je functioneel overkomt. Motiverend en ontvankelijk overkomen om datgene over te brengen wat je wilt om je doelen te bereiken.

Klantgesprekken: Begrijpen waarom klanten zijn zoals ze zijn, hoe ze communiceren en wat hun verborgen boodschappen en verlangens zijn. Begrepen worden door de klant.

Algemeen: De lesstof zal uw eigenwaarde doen toenemen en de mogelijkheid geven om onder alle omstandigheden effectiever en in balans over te komen en op te treden, waardoor mede uw inzicht groeit om datgene te bereiken wat u graag wilt.

Doelgroep

De training is voor iedereen met HBO werk- of denkniveau en enige jaren werkervaring in het vakgebied waarin je wilt doorgroeien. Begrijpen en Begrepen Worden is bedoeld voor (aankomende) leidinggevenden, eigenaren van bedrijven die zelf nog direct leidinggeven aan hun totale personeel, iedereen die effectiever wil communiceren en samenwerken en voor diegene die inzicht wil verkrijgen waarop menselijke gedrag voor het grootste gedeelte gebaseerd is.

Garantie

Om er voor te zorgen dat u geen enkel risico loopt geven wij de volgende garantie: als u na het eerste cursusblok niet volledig overtuigd bent van het positieve effect van deze training, krijgt u zonder verdere vragen het volledige trainingsgeld prompt terug en mag u het boek gewoon houden! Wellicht dat hier misbruik van wordt gemaakt door een paar 'slimme' mensen maar dat hebben wij er graag voor over om een groep echt enthousiaste mensen het nut en de meerwaarde van deze training te laten ervaren.

EN NU?

Kun je nu nog niet beslissen om "Begrijpen en Begrepen worden" te volgen en ben je enigzins geïnspireerd geraakt en blijf je dat graag?

Schrijf je dan in voor de wekelijkse inspirerende quote. Want als je altijd blijft doen wat ...

Wat anderen zeggen over leidinggevende capaciteiten:

Stephan Covey beschrijft in zijn al ruim twintig jaar verkopende (management) best-seller: "De zeven eigenschappen van effectief leiderschap" de vijfde persoonlijke eigenschap: "Probeer eerst te begrijpen....dan begrepen te worden."

Ir. Daniel D. Ofman, de creator van het kernkwadrant en oprichter van Kern Konsult schrijft in zijn boek Bezieling en kwaliteit in organisaties: "Als ik kijk naar de verspilling van menselijke energie geloof ik dat we:met minder energie méér kunnen."

Geïnteresseerd geraakt? Ben je echt geinteresseerd, en wilt graag inschrijven en het boek van Stephan Covey ontvangen

geef dan hier op waar je die wilt ontvangen

Stephen.R.Covey - De Zeven Eigenschappen van Effectief Leiderschap

Het boek "Stephen.R.Covey - De Zeven Eigenschappen van Effectief Leiderschap" krijgt je direct bij inschrijving voor de cursus "Begrijpen en Begrepen worden thuis gestuurd.