X
  • Ondernemer: richting klanten en personeel, reclame, marketing en communicatie;
  • Management: vergaderingen, beslisstrategieen, (lastige) tweegespreken, functie- en beoordelingsgesprekken, leidinggeven, coachend-leidinggeven;
  • Behoefte aan een gedragsverandering: waarvan de bekende: stoppen met roken, afvallen, beginnen met sporten of ...;
  • Minder vaak erkende behoeftes: gelukkiger voelen, meer controle over het leven willen, meer willen bereiken, meer zelfvertrouwen voelen, ervaren en uitstralen;
  • Communicatie, en contact met anderen verbeteren.
    Mensen die dagelijks met mensen te maken hebben.
    Denk hierbij aan leraren, docenten, functies in de zorg, verkopers.
    Demonstreren, aansturen van mensen, in militaire dienst maar ook elders vanuit een leidinggevende functie;
  • Wie werkt met kinderen, studenten of (groepen) volwassenen krijgt door de NLP Practitioner/Coach opleiding de beschikking over een aantal zeer bruikbare communicatie instrumenten. Humor, passie, kunnen luisteren en observeren en de juiste vragen stellen zijn daar voorbeelden van.

NLP is overal toepasbaar waar er (zelf)communicatie is. En waar is dat niet.
Nu lijkt misschien dat NLP haarlemmerolie is, dat is niet zo. NLP is NLP.